Oldal kiválasztása

Köszönetnyilvánítások rendhagyó technika óráink után

Rendhagyó technika óráinkra mindig nagy örömmel érkezünk a gyerekek közé, hiszen látjuk az arcokon, milyen jó belekóstolni nekik a szakmák világába. Igyekszünk érdekes feladatokkal és kísérletekkel megmutatni nekik, hogyan jelenik meg a szakmák világa a hétköznapokban.
A technika órák után pozitív visszajelzéseket kapunk a pedagógusoktól, gyermekektől, sőt sokszor még szülőktől is. ezekből szemezgettünk most.

 

Rákócziújfalui Herman Ottó Általános Iskola

A Rákócziújfalui Herman Ottó Általános Iskola felső tagozatos tanulói és pedagógusai nevében szeretném megköszönni a “Rendhagyó technika órákat”.

Emlékezetes nap volt és marad is a gyermekek emlékeiben.

Nagy örömmel láttuk, hogy az elhivatott szakoktató tanárok, hogyan varázsolják el gyermekeinket, ismertetik meg őket az anyagokkal, a munkaeszközökkel és az alkotás örömével.

Köszönet munkájukért, végtelen türelmükért.

Köszönöm a lehetőséget, az együttműködést, hogy a tankerület legkisebb iskolájában élményekkel gazdagították tanulóinkat.

Az osztályaink beszámolóját csatolom levelemhez.

 

Tisztelettel:

Zentai Erzsébet Veronika

intézményvezető

Rákócziújfalui Herman Ottó Általános Iskola

5084 Rákócziújfalu, Petőfi Sándor út 17-19. 

 

A Szolnoki Kőrösi csoma Sándor Általános és Alapfokú Művészeti Iskola köszönetét a gombra kattintva olvashatják. 

Tanulók visszajelzése a Szolnoki Szakképzési Centrum szervezésében a Szegő Gábor Általános Iskolában lebonyolított rendhagyó technika órákról.

Iskolánkban a Szolnoki Szakképzési Centrum szervezésében rendhagyó technika órák valósultak meg 2020. november 18-án. Az órákon a hetedik osztályos tanulók vettek részt. A foglalkozások négy helyszínen zajlottak úgy, hogy a 7.b és a 7.a  osztályok tanulói két-két csoportra lettek osztva, így a fiúk és a lányok külön foglalkozáson vettek részt.

A foglalkozások végeztével megkérdeztük tanulóinkat arról, hogyan érezték magukat, mi volt a véleményük az órákról?

  • Egészségügyi ismeretek/elsősegélynyújtás.

A 7. a osztályos lányok vettek részt ezen a foglalkozáson. Beszámolójuk szerint az foglalkozást tartó pedagógusok, érdekesen közvetítették az ismereteket, sok olyan információhoz jutottak a gyerekek amit az életükben bármikor fel tudnak használni, megnyugtató volt számukra, hogy ha esetleg találkoznak bajba jutott emberrel, akkor tudnak segíteni, most már kisebb eséllyel esnének pánikba. Az újra élesztést kifejezetten szívesen próbálták ki az „ambu” babán.

  • Szerszámkészítés

A 7. a osztályos fiúk kalapácsot készítettek. A technika órát vezető pedagógus nagyon barátságos volt. A munkafolyamatok bemutatása során érthetően magyarázott, az elkészítés menete végig követhető volt. Nagy örömmel használták a szerszámokat. A mobil satupad nagy szenzáció volt.  Sokuk számára újdonság volt, hogy először fogtak kezükbe ilyen eszközöket. Megkérdezésemre rengetek szakkifejezést használtak, amit eddig nem ismertek. (nyers fej, sorjázás, csiszolás…) Élvezték a közös munkát, és azt, hogy mindenki saját szerszámát készíthette el. A második óra végére mindenki örömmel vitte haza az elkészített kalapácsot. Otthon is lelkesedéssel számoltak be a foglalkozásról. Sok szülő az osztály facebook csoportjában lelkesen mutatta be gyermeke által készített szerszámot. Örömmel vennék, ha még több ilyen lehetőség lenne.

  • Mikroszkópos kísérletek

A 7.b osztályos lányok a mikroszkópos kísérleteket végeztek. Beszámolójukban elmondták, hogy nagyon élvezték az előadást, és boldogok voltak, hogy önállóan használhatják a mikroszkópokat. Rácsodálkoztak arra, hogy az előre elkészített tárgylemezek milyen érdekes világot tárnak fel előttük. Gyorsan megtanulták, hogy hogyan készíthetnek saját maguk olyan mintákat, amiket a mikroszkóppal vizsgálhatnak. Nagyon élvezték a tárgylemezek elkészítését, és a látványt is. Az előadók sok-sok különböző mintát hoztak. Nagy gonddal készítették elő saját maguk számára a vizsgálandó mintákat. A pedagógusok kedvesek, türelmesek voltak. Minden tanulóhoz odamentek segítették a munkájukat. csodálatos képeket készítettek a látványról. Az esetleges biológiai ismereteket, ami szükséges a látottak megértéséhez (amit még nem tanultak a gyerekek) érhetően elmagyarázták, a hetedikes gyerekek által érthető módon. Nagy élmény volt a lányoknak.

  • Makettkészítés

A 7.b osztályos fiúk fából készítettek helikopter makettet. Nagy örömmel dogoztak. Élvezték, hogy igazi szerszámokat vehettek a kezükbe. A munkafolyamatot követhetően mutatta be a foglalkozást vezető szakember. A fiúk az a-sokhoz hasonlóan rengetek szakkifejezést használva számoltak be az órákról. Sablonokat metszettek minta alapján, majd összeszerelték stb.  Az elkészített maketteket boldogan mutogatták. Igazi sikerélményként élte meg sok tanuló a foglalkozásokat. Csak néhány „rosszabb” kézügyességű gyerek volt, aki azt mondta, hogy szívesebben maradt volna a lányok mikroszkópos kísérleteinél, de még ők is büszkék voltak az elkészített makettre.

 

Sok tanuló otthon is lelkesen számolt be az eseményekről. Főleg a fiús szülők adtak hangot a facebookon annak, hogy örömmel vették a kezdeményezést.

Idézet a szülők bejegyzéséből:

„ Olyan jó látni, amikor a mai fiatalok igazi szerszámokkal dolgoznak
Remélem sokukat megfogta az érzés️”

Egy apuka büszkén mutatta meg az elkészített kalapácsot: „❤️ és a végeredmény az én nagyfiamtól ! 

A gyerekek beszámolói alapján a személyes véleményem is az, hogy annak érdekében, hogy minél több tanuló a továbbtanulását a szakképzésben képzelje el, szükség van több ilyen technika órára.

Pozderka Éva

pályaorientációs munkaközösség-vezető

Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola