Oldal kiválasztása

A Szolnoki Járműautomatizálási Projekt keretében négy együttműködési megállapodást kötött a MÁV-csoport

A mai nappal a magyar vasútgyártás is csatlakozik az IPAR 4.0 fejlesztési irányhoz. A MÁV-START szolnoki Járműjavítójában a magyar IC+ vasúti kocsik gyártási folyamataihoz kapcsolódóan egy kognitív (öntanuló) gyártási rendszer kifejlesztését és a hozzá kapcsolódó vasút-technológiai Oktatási és Kutatási Akadémiát hoznak létre. A projekt támogatásának érdekében kötött most a vasúttársaság együttműködési megállapodást a Pannon Egyetemmel, a Miskolci Egyetemmel, a Szolnoki Szakképzési Centrummal és Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzatával.

Szolnoki Szakképzési Centrum és a MÁV-csoport a szakmai utánpótlás érdekében régóta szorosan együttműködnek. A Centrum keretén belül tizenegy szakképző iskola működik. A mostani együttműködés, ami a MÁV, a MÁV-START, a MÁV Szolgáltató Központ és a MÁV FKG, valamint a Szolnoki Szakképzési Centrum között jött létre, tovább erősíti ezt a kapcsolatot. A szakképzés átalakításával a vállalkozói szemlélettel rendelkező szakképzési centrum célja, hogy a kornak megfelelő színvonalú és minőségi szakemberek kerüljenek ki a technikumokból és a szakképző iskolákból.

Hicsó György, a Szolnoki Szakképzési Centrum kancellára elmondta: „A Szolnoki Szakképzési Centrum hosszú-hosszú évek óta eredményesen működik együtt a nemzeti vasúttársasággal a magas szintű szakmai utánpótlás biztosítása érdekében. Az IPAR 4.0-ás paradigmaváltás azonban kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a vasúti járműipar fejlesztése és a gyártáskapacitás növelése céljából az intelligens gyártási környezetet biztosító kutatás-fejlesztési projekt megvalósuljon a hozzátartozó, új, innovatív gyártási folyamatokat végző vasúti szakemberek oktatásával. A létrehozandó Oktatási-Kutatási Akadémia a digitális kompetenciákkal bíró és korszerű technológiát alkalmazni képes munkavállalók képzésével szolgálja az ipari innovációt, hozzájárulva a régió tőkevonzó képességéhez és adóerejének javulásához. Mindemellett lehetőséget teremt a középfokú oktatás, a gyakorlati képzés, a felsőfokú képzés összekapcsolására és egyben modellértékű megoldást is jelent mindazon helyeken, ahol jelentős gyakorlatigényes képzési-, ezáltal szakember potenciál jelentkezik.”